Kural 18. Lineout (2.bölüm)

Kural 18. Lineout
2. Top aşağıdaki durumlarda temas halinde veya temas halinde değil:
a. Top dokunma düzlemine ulaşır, ancak oyun alanındaki bir oyuncu tarafından yakalanır, vurulur veya tekmelenir.
b. Bir oyuncu oyun alanının içinden veya dışından atlar ve topu yakalar ve ardından topun temas düzlemine ulaşıp ulaşmadığına bakılmaksızın oyun alanına iner.
c. Bir oyuncu oyun alanından atlar ve topun temas düzlemine ulaşıp ulaşmadığından bağımsız olarak temas halinde veya temas halinde kalmadan önce topu oyun alanına geri döndürür (veya yakalar ve serbest bırakır).
d. Temas halinde olan bir oyuncu topa vurur veya vurur, ancak dokunma düzlemine ulaşmamışsa topu tutmaz.

Hakem neden topun dışarı çıkmadığını düşündü?
İpucu:
#Tanımlar

Oyun alanı: oyun alanı artı TRY alanları. 
Yan çizgiler, TRY alanının yan çizgileri ve ölü top çizgileri oyun alanının bir parçası DEĞİLDİR.
1.Vidyo

Doğru olan kararlar:
2. ve 3. vidyolar

 

Top (1.vidyo) dışarı çıkmadı çünkü:

Yorumlar 1

  1. Offline
    Emil Aliyev 6 Ocak 2020 18:02
    Lineout cizgileri oyun alanı değil. O yuzden eğer oyuncu çizgi üzeründen atladısa demek oyuncu ouyun alanı haricinden atladı... Bu ise kurallara uymuyor. Devam kararı yalnış. Yan hakemin hatası.
    --------------------
    2.Uluslararası World Rugby kademeli antrenör.
    Ragbi bir spor branşı değildir - YAŞAM TARZIDIR!

Yorum ekle